23.08.201913:31:41

Кабмін проти аграріїв: Гройсман зриває збиральну кампанію

Жнива-2019 – під загрозою. Провідний імпортер дизпалива в Україну припиняє поставки з РФ. 

Wexler Group, яка є ключовим українським імпортером дизельного палива, заявила про призупинення поставок нафтопродукту російського походження трубопровідним транспортом.

Про це йдеться у заяві на сторінці компанії у Facebook.

“З 1 серпня Wexler Group вимушена призупинити поставки дизельного палива походженням з РФ трубопровідним транспортом у зв’язку з ухвалою Постанови Кабінету Міністрів України № 624 про “Питання запровадження спеціального мита на окремі товари походженням з Російської Федерації, що ввозяться на митну територію України”, – повідомили у компанії.

“Рішення ухвалене у зв’язку з тим, що додаткове спецмито робить подальші поставки палива трубопровідним транспортом економічно недоцільними”, – зазначається у заяві.

Як повідомляв 8 канал, Кабінет Міністрів України 17 липня затвердив постанову щодо введення спеціального мита на російське дизпаливо та скраплений газ. Розпорядження встановлює додаткове спецмито 3,75% з 1-го серпня та 4% з 1-го жовтня на імпорт ДП. При цьому обмеження на дизельне пальне стосуються лише постачань трубопроводом. Всі інші шляхи, тобто транспортування залізницею, морем, автоцистернами, можна і далі використовувати, як і раніше.

Численні експерти ринку вказують, що рішення уряду Гройсмана спрямоване лише проти однієї приватної компанії з іноземними інвестиціями. ТОВ “ПрикарпатЗахідтранс” експлуатує українську ділянку нафтопродуктопроводу “Самара – Західний напрямок”.  Нещодавно підприємство отримало нового мажоритарного власника. 51% акцій викупив білоруський бізнесмен Микола Воробей.

В оприлюдненій заяві на сайті компанії зазначено, що Постанова Кабінету Міністрів України № 624 від 17.07.2019 року спрямована на блокування роботи ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс» і подальшу його зупинку.

“Вказана постанова не тільки не захищає економічні інтереси безпеки України, оскільки ставить в нерівні ринкові умови роботи виключно одне конкретне підприємство трубопровідного транспорту, але й завдає шкоди економіці країни в цілому в цей складний період. Введення в дію даної постанови завдасть значного збитку сiльському господарству України напередодні збиральної кампанії.”, – йдеться у заяві.

Про нерентабельність подальшої роботи у зв’язку з рішенням уряду Гройсмана свідчить і відмова задовольняти потреби України в дизпаливі у серпні компанією Proton Energy Group ізраїльського бізнесмена Нісана Мойсеєва. Це один з найбільших постачальників нафтопродуктів, який контрактує ДП в РФ.

Загалом послугами нафтопродуктопроводу користуються майже 30 компаній. Лише за чотири місяці 2019 року трубою до України надійшло 645,7 тис. тонн дизельного пального. Саме Wexler Group є найбільшим імпортером за цим напрямком з об’ємом 269 тис тонн. Але високими є показники й інших визнаних гравців ринку пального:

ОККО Віталія Антонова отримала 171 тис. тонн, WOG Степана Івахіва та Сергія Лагура — 67 тис. тонн.

Як відомо, труба жорстко конкурує з морськими і залізничними поставками, але тут важливіші саме морські поставки, бо в Україні до 80% перевалок контролює група “Приват” Ігоря Коломойського. Це засвідчує і те, що мито запроваджуть винятково на трубопровідні поставки російського дизельного пального.

Нагадаємо, що прем’єр-міністр Володимир Гройсман програв вибори до Верховної Ради і буде замінений на своїй посаді. Але поки встигає зі скандальним рішенням проти аграріїв.

%d блогерам подобається це: